Κυριακή 31 Μαΐου 2015

Το υπέρτατο αγαθό είναι η ηδονή.



ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ

Το υπέρτατο αγαθό είναι η ηδονή.
Ηθική της ηδονής.
1ο Η πρώτη και σύμφυτη τάση όλων των όντων είναι η επιδίωξη της ηδονής: η ηδονή είναι λοιπόν ο φυσικός τελικός σκοπός των όντων.
2ο Είναι ορθολογική η επιδίωξη της ηδονής και δεν μπορούμε να εννοήσουμε κάποιον άλλον σκοπό επιθυμητό γι αυτόν τον ίδιο.
 Οι αρετές έχουν σκοπό τους την ηδονή.
Αρετή πρώτη: Η φρόνηση.
Όπως η ιατρική και όλες οι άλλες τέχνες, η τέχνη του ζην ή η φρόνηση έχει μοναδικό σκοπό να προσφέρει στον άνθρωπο την ευχαρίστηση.
Στο βαθμό που η άγνοια είναι αιτία ταραχής και πόνου, η φρόνηση μετριάζει τα πάθη και τα κάνει να υπηρετούν τις μεγαλύτερες ηδονές: Αυτή είναι η χρησιμότητά της.
Διαίρεση των επιθυμιών σε φυσικές και αναγκαίες, φυσικές και μη αναγκαίες , ούτε φυσικές ούτε αναγκαίες.

Κεφάλαιο 14 Οι αρετές έχουν σκοπό τους την ηδονή.
Αρετή δεύτερη: Η εγκράτεια.
Η εγκράτεια, θεμελιώδης αρετή στην επικούρεια φιλοσοφία, δεν είναι εχθρός της ηδονής. Την μετριάζει κάποτε, με σκοπό να την αυξήσει.
 Οι αρετές έχουν σκοπό τους την ηδονή.
Αρετή τρίτη: Η ανδρεία.
Η ανδρεία δεν μπορεί να έχει αιτία αυτήν την ίδια: συνίσταται στο να μην αφήνει να ταράσσεται η εσωτερική ευχαρίστηση από καμία ανησυχία και κανένα φόβο.

Κεφάλαιο 16 Οι αρετές έχουν σκοπό τους την ηδονή.
Αρετή τέταρτη: Η δικαιοσύνη.
Οι δίκαιοι είναι δίκαιοι από συμφέρον: 1ο γιατί δεν θέλουν να τιμωρηθούν από την κοινωνία. 2ο γιατί θέλουν να αποκτήσουν σεβασμό και τιμές.
Ταραχή του ανθρώπου που είναι άδικος.
Ένωση όλων των αρετών στην ηδονή, στον υπέρτατο σκοπό.
Ηδονές της ψυχής και του σώματος.
Οι ηδονές της ψυχής προέρχονται από αυτές του σώματος.
Αλλά είναι μεγαλύτερες και πρέπει να τις επιδιώκουμε κατά προτίμηση.
Οι σωματικές ηδονές περιορίζονται στο παρόν. Οι ψυχικές καλύπτουν το παρελθόν και το μέλλον.
Ο άμυαλος με ψυχικούς πόνους, δεν μπορεί παρά να είναι δυστυχής. Ο συνετός με ψυχικές ηδονές, δεν μπορεί παρά να είναι ευτυχισμένος.

Διαχειριστης : Στην εποχη του ο Επικουρος ηταν σεβαστος απο ολους 
ειχε μεγαλη σχεση με τους Πυθαγορειους 
στην Σχολη του ηταν δεκτοι ολοι-ες ανδρες γυναικες δουλοι αλλα και βαρβαροι
θεμα να παρεξηγηθουν αυτα που ελεγε δεν υπηρξε ελεγε για την ηδονη της αρετης της φιλοσοφιας και οχι του σωματος

στον μεσαιωνα ο χριστιανισμος πολλα βιβλια του τα εκαψε 

αλλα απο αυτον αρχισε ο Διαφωτισμος στην Ευρωπη 
αρκετοι πετυχημενοι πολιτικοι ειναι επικουρειοι

δεν θα σχολιασω αυτα που ειναι παραπανω ειναι απλα και κατανοητα 

απλα θα πω οτι ο Επικουρος δεν ηταν τυχαιος ηταν μυστης Καβειριων μυστηριων 
αριστος γνωστης των μαθηματικων αστρονομιας και της φυσικης 
ειχε διαβασει Δημοκριτο και πανω στις αρχες του Δημοκριτου διδασκε 
ελεγε το υπερτατο αγαθο ειναι η ηδονη 

μονο οι παπαδες αγαμοι και μη μπορει να τον παρεξηγησουν στην εποχη μας 
οσοι εχουν παιδεια και γνωσεις τον κατανοουν απολυτως 

ο Επικουρος μιλαει για την ηδονη της αρετης και οχι της ηθικης 

στην ουσια καταδικαζε τις προληψεις και της δεισιδαιμονιες της εποχης του αλλα και για το μελλον 
σαν φιλοσοφος ηταν και και μαντης και εδωσε και χρησμους
το ποιο γνωστο ειναι 
      ΤΟ ΗΔΕΩΣ ΖΕΙΝ 

να ζουμε με την ηδονη της φιλοσοφιας 
που ειναι η αρχη των παντων
ερρωσθε και ευδαιμονειτε

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου