Τρίτη 13 Οκτωβρίου 2015

Η ηδονή είναι ο τελικός σκοπός της ζωής,



Επιστολή Επίκουρου προς Μενοικέα ή "Περί βίου

Γιατί έχουμε διαγνώσει ότι η ηδονή είναι το πρωταρχικό και σύμφυτο αγαθό μέσα μας, και ότι με αυτήν ως αφετηρία διαλέγουμε τι θα πράξουμε και τι θα αποφύγουμε, και ότι σε αυτήν καταλήγουμε πάλι, όταν αποτιμάμε κάθε αγαθό με γνώμονα αυτό που αισθανόμαστε. Και ακριβώς επειδή η ηδονή είναι το πρωταρχικό και σύμφυτο αγαθό μέσα μας, δεν επιλέγουμε κάθε ηδονή, αλλά υπάρχουν περιπτώσεις όπου προσπερνάμε πολλές ηδονές, όταν εξαιτίας τους προκύπτουν για μας μεγαλύτερες ενοχλήσεις. Και υπάρχουν πόνοι που τους θεωρούμε προτιμότερους από τις ηδονές, εφόσον η ηδονή που ακολουθεί είναι για μας μεγαλύτερη, όταν για πολύ χρόνο υπομένουμε τους πόνους. Κάθε λοιπόν ηδονή, από μόνη της και από την ίδια της την φύση είναι κάτι καλό, εντούτοις δεν επιλέγουμε κάθε ηδονή, καθ’ όμοιο τρόπο, κάθε πόνος είναι κάτι κακό, και παρόλα αυτά [130] κάθε πόνος δεν πρέπει πάντοτε ν'αποφεύγεται. Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να εξετάζουμε και να υπολογίζουμε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα, πριν να κρίνουμε την αξία κάθε ηδονής και κάθε πόνου, γιατί χρησιμοποιούμε, σε ορισμένες περιπτώσεις, το αγαθό ως κακό, και το κακό, με τη σειρά του, ως αγαθό. Και θεωρούμε την αυτάρκεια μεγάλο αγαθό, όχι για να χρησιμοποιούμε τα λίγα, αλλά για να αρκούμαστε στα λίγα όταν δεν έχουμε τα πολλά, έχοντας την πεποίθηση ότι απολαμβάνουν πολύ ευχάριστα την πολυτέλεια αυτοί που την χρειάζονται λιγότερο, και ότι κάθε τι που είναι φυσικό αποκτιέται εύκολα, ενώ κάθε τι που είναι μάταιο αποκτιέται δύσκολα, και οι λιτές τροφές προσφέρουν ίση ηδονή με τα πολυτελή γεύματα, όταν [131] εξαλείφουν τελείως όλο τον πόνο που προέρχεται από την έλλειψη, και το ψωμί και το νερό προκαλούν την πιο δυνατή ηδονή σ’ αυτόν που τα γεύεται αφού έχει νοιώσει την ανάγκη τους. Το να συνηθίζει λοιπόν κανείς στην απλή διατροφή και όχι στην πολυτελή διατροφή, και εξασφαλίζει την υγεία και κάνει τον άνθρωπο ακούραστο στις αναγκαίες ενασχολήσεις της ζωής του και μας κάνει να νοιώθουμε πιο ευχάριστα όταν, κατά διαστήματα, πηγαίνουμε σε πολυτελή γεύματα, και μας προετοιμάζει να μην φοβόμαστε τις εναλλαγές της τύχης. Όταν λοιπόν λέμε ότι η ηδονή είναι ο τελικός σκοπός της ζωής, δεν εννοούμε τις ηδονές των ασώτων και αυτές που συνίστανται στην αισθησιακή απόλαυση, όπως νομίζουν μερικοί από άγνοια και επειδή διαφωνούν με εμάς ή είναι κακώς πληροφορημένοι, αλλά εννοούμε να μην πονά το σώμα και να μην ταράσσεται η ψυχή.

Διαχειριστης :Τι να πω για τον Επικουρο και για το ΗΔΕΩΣ ΖΕΙΝ 
ο φιλοσοφος ειναι ξεκαθαρος δεν μιλαει για τους ασωτους και την αισθησιακη απολαυση ουτε για ηθικη μιλαει για την αρετη της φιλοσοφιας
ο Επικουρος ηταν πολυ προχωρημενος για την εποχη του ακομη και σημερα το ιδιο ειναι ακομη και ο Πλουταρχος δεν συμφωνουσε με τις αποψεις του Επικουρου 
ο Πλουταρχος ηταν των Ελευσινιων μυστηριων και ο Επικουρος μυστης καβειριων μυστηριων και εδω ειναι η διαφορα
ο Επικουρος ειχε φτιαξει μια σχολη ακαδημια την οποιαν ελεγαν κηπο 
σε αυτην ηταν δεκτοι ολοι-ες ελευθεροι και δουλοι εταιρες κ.λ.π 
ακομα και και απο αλλα εθνη βαρβαρικα 

ηταν μια πρωτοπορια ακομη και για την εποχη μας 
φυσικα ολοι-ες επρεπε να γνωριζουν μαθηματικα επηρεασε πολυ την εποχη του ακομη και σημερα

δεν εχω να πω τιποτε αλλο στον μεσαιωνα οι καλογεροι εκαψαν πολλα απο τα εργα του  
ΗΔΕΩΣ ΖΗΝ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου