Κυριακή 16 Αυγούστου 2015

Κατά τον Αριστοτέλην η ζωή και η ψυχή είναι τα αυτά

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ

10) Ποίον το στοιχείον όπερ δίδει εις τα άλλα στοιχεία την δύναμιν να μένωσιν ηνωμένα και ούτω ποιεί όντα ατομικά και χωριστά;
11) Ενώ η ψυχή ή η μορφή τα ενώνει εις εν όλον.
12) Ως τα ζωόφυτα. Κατά τον Αριστ. το διακριτικόν γνώρισμα του ζώου είναι η αισθητικότης, η αισθητική ψυχή. Η κίνησις δεν δύναται να ανήκη εις την ουσιώδη φύσιν της ψυχής, διότι αισθανόμενά τινα όντα είναι στάσιμα και ακίνητα. Η αντίρρησις λοιπόν στρέφεται κατά Δημοκρίτου και Ξενοκράτους.
13) Και τα φυτά έχουσι ψυχήν, αλλά την θρεπτικήν μόνην.
14) Ήτοι εν τοις σώμασι τα οποία σύγκεινται εκ διαφόρων στοιχείων αναμεμιγμένων μεταξύ των.
15) Αν τα στοιχεία αποτελούσι την ψυχήν, πρέπει και ο αήρ και το πυρ να έχωσι την ψυχήν. Και αφού τα μέρη των έχουσι ψυχήν πρέπει και το όλον αυτών να έχη ψυχήν.
16) Όπερ αδύνατον, αν η ψυχή σύγκειται εκ των στοιχείων, τα οποία δεν είναι όμοια.
17) Κατά τον Αριστοτέλην η ζωή και η ψυχή είναι τα αυτά· δια τούτο αποδίδει ψυχήν και εις τα φυτά.
18) Το λογικόν.
19) Το επιθυμητικόν.
20) Αριθμητικώς υπάρχουσι πολλαί ατομικαί ψυχαί, ειδικώς δε (κατ' είδος) η ψυχή είναι η αυτή είς τε τα μέρη και εις το όλον σώμα.
21) Ως εάν η ψυχή ανευρίσκετο ολόκληρος εν εκάστω των μερών, εις τα οποία διηρέθη το ζώον.
22) Την θρεπτικήν.

Διαχειριστης : Δεν ειμαι ο ποιο καταλληλος να ερνηνευσω τον Αριστοτελη μαθητης του Πλατωνα ηταν και μαθητης του Αριστοτελη 
ο Μ Αλεξανδρος 
και οι δυο Πλατωνας Αριστοτελης ηταν πολιτικα οντα 
αλλα το θεμα μα ειναι η ψυχη και το σωμα τα οποια εξηγει ο Αριστοτελης αναλυτικα 
χωρις την ψυχη το σωμα θα ηταν ακινητο μια υλη αμορφη η ψυχη δινει μορφη στο σωμα 
με τις αισθησεις που ειναι οργανα της ψυχης βλεπει τον εξω κοσμο  
θα ηθελα να αναφερω τον Επικουρο ο οποιος εχει πει με τον θανατον πεθαινει και η ψυχη ο Αριστοτελης εχει αλλη αποψη 
και οι δυο δεν ηταν αθεοι 
ουτε εγω εχω καποια αποψη 
η ψυχη συνυπαρχει στο σωμα αλλα το σωμα η υλη δεν ειναι η φυλακη της ψυχης 
η ψυχη ειναι αυλη 
και αυτο λεει πολλα 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου