Κυριακή 28 Ιουνίου 2015

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ, ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ




ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΑ
Πρέπει όμως εκτενέστερον πως να πραγματευθώμεν το ζήτημα, οποίον κατ' ουσίαν είναι έκαστον των πολιτευμάτων τούτων· διότι το ζήτημα ανακυκλοί αρκετάς απορίας, ο περί οιονδήποτε δε θέμα φιλοσοφών και μη αποβλέπων μόνον εις την πρακτικήν άποψιν τούτου, οφείλει να μη παραβλέπη τι μηδέ (15) τι να καταλείπη, αλλά να δηλοί πάσαν την περί έκαστον αλήθειαν. Είναι λοιπόν, κατά τα προειρημένα, τυραννίς μεν μοναρχία δεσποτικώς κυβερνώσα την πολιτικήν κοινωνίαν, ολιγαρχία δε το πολίτευμα καθ' ο την κυρίαρχον εξουσίαν της πόλεως ασκούν οι πλούσιοι, δημοκρατία δε τουναντίον το πολίτευμα καθ' ο την κυρίαρχον εξουσίαν ασκούν ουχί οι μεγάλην διαθέτοντες περιουσίαν, αλλ' οι άποροι. (20) Η πρώτη δε δυσκολία έγκειται εις τον ορισμόν. Διότι εάν οι πλείονες των πολιτών εύποροι όντες κατέχουν την κυρίαρχον εξουσίαν, το πολίτευμα θα ήτο 'δημοκρατία', εφ' όσον πρόκειται περί 'δημοκρατίας' όταν κυρίαρχον είναι το πλήθος· ομοίως δε πάλιν εάν που ήθελε συμβή οι άποροι, ολιγώτεροι μεν όντες των ευπόρων, ισχυρότεροι όμως, να κατέχουν την κυρίαρχον εξουσίαν, το πολίτευμα θα ήτο 'ολιγαρχία', (25) καθ' όσον περί 'ολιγαρχίας' ισχυρίζονται ότι πρόκειται εκεί, όπου οι ολίγοι κατέχουν την κυρίαρχον εξουσίαν· άλλ ούτω θα απεδεικνύετο ότι δεν διεκρίθησαν ορθώς τα πολιτεύματα. 
Αλλά και εις ην περίπτωσιν συνενών τις την ευπορίαν με την ολιγότητα και την απορίαν με την πληθύν, ήθελε προσαγορεύσει ως ανωτέρω τα πολιτεύματα, ολιγαρχίαν μεν το πολίτευμα εν ω την κυρίαρχον εξουσίαν έχουν οι εύποροι ολίγοι το πλήθος όντες, (30) δημοκρατίαν δε το πολίτευμα εν ω άρχουν οι άποροι, πολλοί το πλήθος όντες, άλλη προβάλλεται δυσκολία: Πώς δηλαδή θα αποκαλέσωμεν τα άρτι μνημονευθέντα πολιτεύματα, εκείνο καθ' ο πλείονες είναι οι εύποροι και εκείνο καθ' ο ολιγώτεροι είναι οι άποροι, εκάτεροι δε εν εκατέρα των πολιτειών τούτων ασκούν την κυρίαρχον εξουσίαν, εάν ουδέν άλλο πολίτευμα παρά τα ειρημένα υπάρχει; Η έκβασις λοιπόν του (35) λόγου καθιστά πως φανερόν ότι το διακριτικόν της ολιγότητος ή της πληθύος των ασκούντων την κυρίαρχον εξουσίαν είναι κατά συμβεβηκός, συμπίπτει δε το πρώτον εν ταις ολιγαρχίαις το δε δεύτερον εν ταις δημοκρατίαις, λόγω του ότι συμβαίνει απανταχού οι μεν εύποροι να είναι ολίγοι, πολλοί δε οι άποροι· (διό και τα σημεία ταύτα δεν είναι γνωρίσματα ουσιώδους διαφοράς). Εκείνο όθεν καθ' ο πράγματι διαφέρουν αλλήλων η (40) δημοκρατία και η ολιγαρχία είναι η π ε ν ί α και ο π λ ο ύ τ ο ς· [1280a] και ανάγκη, όπου μεν άρχουν βάσει του πλούτου, είτε ολίγοι είτε πλείονες είναι οι άρχοντες ούτοι, να είναι το πολίτευμα τούτο ολιγαρχία, όπου δε άρχουν οι άποροι δημοκρατία· αλλ' επισυμβαίνει, ως είπομεν, οι μεν εύποροι (5) να είναι ολίγοι, οι δε άποροι πολλοί, και ενώ ολίγοι ευπορούν, της ελευθερίας ως πολίται μετέχουν πάντες, πλούτος δε και ελευθερία είναι τα σημεία περί τα οποία διεξάγεται ο των 
δύο τάξεων αγών διά την κατάληψιν της εξουσίας.

Διαχειριτης: Ολα δια την καταληψη της εξουσιας
δεν θα σχολιασω τον Φιλοσοφο τα λεει ολα 

η αληθεια ειναι οτι η Δημοκρατια ειναι ο καρπος της Φιλοσοφιας 
ο Σολων ηταν αυτος που την εφτιαξε αλλα δεν εμεινε για να την εφαρμοσει 
οταν γυρισε βρηκε ολιγαρχια δεν του αρεσε 

δεν μπορουσε να καμει αλλιως 

περιπου 40 ετη απο τοθανατον του Σολωνα εγινε Δημοκρατια απο τον Κλεισθενη

η πενια και ο πλουτος 

τωρα για να παμε στην εποχη μας και στο θεμα της Ελλαδας 

η Ελλαδα δεν εχει Δημοκρατια ενα παρακρατος ετη 70  τωρα 

το παρακρατος το εφτιαξε η εκκλησια και στην ουσια ηταν αυτη που διοριζε στο Κρατος μιζες πηγαιναν στο παρακρατος το αποτελεσμα να μην εχει εσοδα το Κρατος ετσι ηλθε η κριση 
αν κανεις μια βολτα στην Ελλαδα ποιο πολλες ειναι οι εκκλησιες παρα τα σχολεια 

χωρις παιδεια δεν μπορει να υπαρξει Δημοκρατια 

στις ημερες μας οι παρακρατικοι συνδικαλιστες διεφθαρμενοι εγιναν εξουσια

την σημερινη Κυβερνηση την λενε και θλιβερη παρενθεση 

η οποια ξεφτιλιζει την Ελλαδα μεχρι και φλωρους εκαναν Υπουργους 
τωρα ειναι προς στο τελος ο εξευτελισμος γυρισε σε αυτους 
και ειναι θα ειναι μεγαλος 
θα πανε περιθωριο μια και καλη οσο για την εκκλησια 
εχει αρχισει ο διαχωρισμος Κρατους εκκλησιας 

μονο ετσι θα επανελθει η Δημοκρατια στην Ελλαδα

τωρα προεχει 

η ομονοια  ενοτητα ομοψυχια 

και κυβερνηση εθνικης ενοτητας 
πραγμα που επρεπε να γινει χθες 

και και να γινει πρεπει να παραιτηθει η κυβερνηση των παρακρατιων 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου