Τρίτη 25 Αυγούστου 2015

Να κυβερνήσουν στις πολιτείες οι φιλόσοφοι

Πλατωνας
Αν δεν συμβεί, είπα εγώ, ή να κυβερνήσουν στις πολιτείες οι φιλόσοφοι ή να ασχοληθούν με τη φιλοσοφία, ανυστερόβουλα και άξια, αυτοί τους οποίους τώρα τους αποκαλούν βασιλιάδες και άρχοντες, έτσι ώστε η πολιτική δύναμη και η φιλοσοφία να συναντηθούν στο αυτό πρόσωπο, κι αν τούτος ο εσμός όσων σήμερα πορεύονται χωριστά προς τη μια ή την άλλη κατεύθυνση δεν εμποδιστεί δια της βίας να το κάνει αυτό, δεν θα 'χουν τελειωμό, φίλε Γλαύκων, οι συφορές για τις πολιτείες, νομίζω ούτε και για το ανθρώπινο γένος, κι ούτε τούτο το πολίτευμα, που τώρα μόλις το περιγράψαμε θεωρητικά, πρόκειται ποτέ να λάβει, προτού να γίνουν αυτά, αληθινή υπόσταση και να βγει στο φως του ήλιου. Αυτό είναι που ώρα τώρα διστάζω να το πω, καθώς βλέπω πόσο παράδοξο θα ακουστεί· δύσκολο, βλέπεις, να το αντιληφθεί κανείς πως δεν είναι δυνατόν να υπάρξει άλλος τρόπος να ευτυχήσουν ούτε τα άτομα ούτε το σύνολο!
Κι εκείνος τότε είπε: Σωκράτη, πέταξες μια κουβέντα και μια σκέψη, κι αφού την είπες, ασφαλώς τώρα πρέπει να περιμένεις ότι πάρα πολλοί, κι όχι οι χειρότεροι, θα βγάλουν τα ρούχα τους κι αρπάζοντας, έτσι γυμνοί, ό,τι όπλο βρει καθένας τους μπροστά του θα ορμήσουν με όλη τους τη δύναμη καταπάνω σου να σου κάνουν ένας θεός ξέρει τι! Αν δεν αντισταθείς με επιχειρήματα και δεν τους ξεφύγεις, πραγματικά θα το πληρώσεις με ρεζίλεμα.

Διαχειριστης : Δεν ειμαι ο ποιο ειδικος για να ερμηνευσω τον Θειον λογο του Πλατωνα

αλλα τα λεει ξεκαθαρα μονο αν κυβερνησουν οι Φιλοσοφοι μπορει μια πολιτεια Κρατος να ευημερησει 

ζουμε μια εποχη πολιτικης παρακμης με μια μεγαλη οικονομικη κριση
η Κυβερνηση εχει εναν υπουργο τον Πανουση που ειναι φιλοσοφημενος 
και θελουν να τον φανε 

αντι για κυβερνηση εθνικης ενοτητας πανε σε εκλογες 
που θα κοστισουν ακριβα στο κρατος της Ελληνικης Δημοκρατιας 
θα παρουν και επιδοτησεις τα κομματα 
οι εκλογες θα κοστισουν 1διςεκμρια ευρω το λιγοτερο 
ειναι μια δοση στο χρεος 
ο καθενας-μια ας βγαλει τα συμπερασματα του
αυτο καθε λιγο και λιγακι  εκλογες πρεπει να παρει τελος 
με αναθεωρητικη βουλη 
αν δεν εχει καποιο κομμα την πλειοψηφια να γινουν και δευτερες εκλογες αναμεσα στα δυο πρωτα κομματα 
για να κυβερνησει το ενα για μια τετραετια 

επειδη ειναι δυσκολο να κανω προβλεψεις 
θα πω το εξης 
επιτελους ας μην ψηφισουμε τους παρακρατικους συνδικαλιστες που ειναι στην ομαδα του τσιπραιου αν παρουν ποσοστο ποιο πανω απο το 10% κατι δεν παει καλα 
οχι στην πολιτικη πολωση που θελουν οι τυχοδιωκτες 

Σάββατο 22 Αυγούστου 2015

Αρχή-Αριστοτελης

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ
Αρχή λέγεται 1ον) η έναρξις αυτού του πράγματος· π. χ. η αρχή ενός λόγου· 2ον) η έναρξις των πραγμάτων ως προς ημάς, ήτοι όθεν πρέπει να αρχίσωμεν εν πράγμα, διά να το μάθωμεν ή να το κάμωμεν καλώς· 3ον) η πρώτη ύλη ή το ποιητικόν αίτιόν τινος· π. χ. τα θεμέλια είναι αίτια της οικίας, η ύβρις της μάχης. 4ον) η απόφασις ήτις παράγει μεταβολήν, όθεν και αι πολιτικαί εξουσίαι λέγονται αρχαί· 5ον) αι υποθέσεις ή οι λόγοι με τους οποίους αποδεικνύομέν τι.
Αίτιον. Τας αυτάς σημασίας, τας οποίας έχει η αρχή, έχει και το αίτιον, διότι πάντα τα αίτια είναι αρχαί. Πάσαι αι αρχαί είναι το πρώτον εκ του οποίου υπάρχει εν πράγμα, ή γίνεται, ή γνωρίζεται. Και άλλαι μεν είναι εντός, άλλαι δε εκτός των πραγμάτων. Είναι δε τέσσαρα τα αίτια : 1ον) η ύλη πράγματός τινος· λ. χ. ο χαλκός είναι ύλη του ανδριάντος· 2ον) το είδος και το πρότυπον αυτού, δηλ. η έννοια και η ουσία του πράγματος λ. χ. του ανδριάντος· 3ον) η αρχή της κινήσεως και της μεταβολής· λ.χ. ο ανδριαντοποιός· και 4ον) ο σκοπός και τα μέσα της εκτελέσεως του· π.χ. η υγίεια είναι ο σκοπός του περιπάτου και μέσα είναι τα φάρμακα και η κάθαρσις κλπ. Τα τέσσαρα λοιπόν αίτια είναι το υλικόν, το ειδικόν, το ποιητικόν και το τελικόν (ου ένεκεν).
Διαχειριστης : Η αρχη και το αιτιον και η ουσια του πραγματος
ποιο ειναι το αιτιον για εκλογες η εκλογη νεας κυβερνησης και οταν οι εκλογες ειναι προωρες ο λογος το αιτιον ειναι οτι η κυβερνηση εχασε την πλειοψηφια 
αν πουμε οτι η αρχη της δημοκρατιας ειναι οι εκλογες καλως αλλα οι συνεχομενες εκλογες ειναι εξοδα πολλα για την Ελλαδα που ειναι σε οικονομικη κριση 
σε ευνομουμενα Κρατη δεν εχει συνεχομενες εκλογες οπως στις ΗΠΑ και Γαλλια Ρωσια 

το καλον θα ηταν μια κυβερνηση εθνικης ενοτητας
θα μπορουσα να γραψω πολλα για το μη αναγκαιον των εκλογων αλλα δεν θα ειχε αποτελεσμα
μακαρι στις επομενες εκλογες τα κομματα που εχουν ευρωπαικο προσανατολισμο να εχουν πλειοψηφια για το καλο της Ελλαδας 
και να μην πανε τα πραγματα στα ακρα και σε  πολιτικη πολωση
ομονοια ενοτητα ομοψυχια

Κυριακή 16 Αυγούστου 2015

Κατά τον Αριστοτέλην η ζωή και η ψυχή είναι τα αυτά

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ

10) Ποίον το στοιχείον όπερ δίδει εις τα άλλα στοιχεία την δύναμιν να μένωσιν ηνωμένα και ούτω ποιεί όντα ατομικά και χωριστά;
11) Ενώ η ψυχή ή η μορφή τα ενώνει εις εν όλον.
12) Ως τα ζωόφυτα. Κατά τον Αριστ. το διακριτικόν γνώρισμα του ζώου είναι η αισθητικότης, η αισθητική ψυχή. Η κίνησις δεν δύναται να ανήκη εις την ουσιώδη φύσιν της ψυχής, διότι αισθανόμενά τινα όντα είναι στάσιμα και ακίνητα. Η αντίρρησις λοιπόν στρέφεται κατά Δημοκρίτου και Ξενοκράτους.
13) Και τα φυτά έχουσι ψυχήν, αλλά την θρεπτικήν μόνην.
14) Ήτοι εν τοις σώμασι τα οποία σύγκεινται εκ διαφόρων στοιχείων αναμεμιγμένων μεταξύ των.
15) Αν τα στοιχεία αποτελούσι την ψυχήν, πρέπει και ο αήρ και το πυρ να έχωσι την ψυχήν. Και αφού τα μέρη των έχουσι ψυχήν πρέπει και το όλον αυτών να έχη ψυχήν.
16) Όπερ αδύνατον, αν η ψυχή σύγκειται εκ των στοιχείων, τα οποία δεν είναι όμοια.
17) Κατά τον Αριστοτέλην η ζωή και η ψυχή είναι τα αυτά· δια τούτο αποδίδει ψυχήν και εις τα φυτά.
18) Το λογικόν.
19) Το επιθυμητικόν.
20) Αριθμητικώς υπάρχουσι πολλαί ατομικαί ψυχαί, ειδικώς δε (κατ' είδος) η ψυχή είναι η αυτή είς τε τα μέρη και εις το όλον σώμα.
21) Ως εάν η ψυχή ανευρίσκετο ολόκληρος εν εκάστω των μερών, εις τα οποία διηρέθη το ζώον.
22) Την θρεπτικήν.

Διαχειριστης : Δεν ειμαι ο ποιο καταλληλος να ερνηνευσω τον Αριστοτελη μαθητης του Πλατωνα ηταν και μαθητης του Αριστοτελη 
ο Μ Αλεξανδρος 
και οι δυο Πλατωνας Αριστοτελης ηταν πολιτικα οντα 
αλλα το θεμα μα ειναι η ψυχη και το σωμα τα οποια εξηγει ο Αριστοτελης αναλυτικα 
χωρις την ψυχη το σωμα θα ηταν ακινητο μια υλη αμορφη η ψυχη δινει μορφη στο σωμα 
με τις αισθησεις που ειναι οργανα της ψυχης βλεπει τον εξω κοσμο  
θα ηθελα να αναφερω τον Επικουρο ο οποιος εχει πει με τον θανατον πεθαινει και η ψυχη ο Αριστοτελης εχει αλλη αποψη 
και οι δυο δεν ηταν αθεοι 
ουτε εγω εχω καποια αποψη 
η ψυχη συνυπαρχει στο σωμα αλλα το σωμα η υλη δεν ειναι η φυλακη της ψυχης 
η ψυχη ειναι αυλη 
και αυτο λεει πολλα 

Πέμπτη 13 Αυγούστου 2015

Θερμοπύλες-Κων/νος Καβαφης


Θερμοπύλες- Καβαφης
Τιμή σ’ εκείνους όπου στην ζωή των
ώρισαν και φυλάγουν Θερμοπύλες.
Ποτέ από το χρέος μη κινούντες·
δίκαιοι κ’ ίσιοι σ’ όλες των τες πράξεις,
αλλά με λύπη κιόλας κ’ ευσπλαχνία·
γενναίοι οσάκις είναι πλούσιοι, κι όταν
είναι πτωχοί, πάλ’ εις μικρόν γενναίοι,
πάλι συντρέχοντες όσο μπορούνε·
πάντοτε την αλήθεια ομιλούντες,
πλην χωρίς μίσος για τους ψευδομένους.

Και περισσότερη τιμή τούς πρέπει
όταν προβλέπουν (και πολλοί προβλέπουν)
πως ο Εφιάλτης θα φανεί στο τέλος,
κ’ οι Μήδοι επί τέλους θα διαβούνε

Διαχειριστης : Οταν διαβαζω Καβαφη εχω δεος 

πολυ δυσκολα να ερμηνευσεις τον οραματιστη που δεν εζησε στην εποχη του 
αλλα στην εποχη της κλασικης Ελλαδας και πτολεμαιων αλλα και στη βυζαντινη εποχη 

το παραπανω ειναι ενας Χρησμος διαχρονικος

αν παμε στην εποχη μας με την μεγαλη οικονομικη κριση 

να εχουμε ενα φαυλο παρελθον με διεφθαρμενους μιας αλλης εποχης του περασμενου αιωνα 

που χανουν και φευγουν και θελουν να αφησουν ερειπια πισω

ματαιοπονουν 

δηλωνουν και αριστεροι λες και ειναι δημοκρατικο 

ΕΛΕΟΣ

ενα μπερδεμα δυσκολο να το εξηγησεις

τωρα για τον εφιαλτη και τους Μηδους 
θελει ερμηνεια η Ελλαδα ανηκει στην Ευρωπη
το ποταμι δεν γυριζει πισω 
τωρα αν οι Μηδοι ειναι τα μεγαλα σουπερ μαρκετ και μεγαλες εταιρειες
ειναι αναποφευκτο 
οι Ελληνες πρεπει να μαθουν να κανουν συνεταιρισμους 

θα μαθουν θελουν δεν θελουν